حیات خلوت کروکدیل سوم

وبلاگی که همیشه درمورد همه چی میشه توش نوشت اما جدیدا هدفدار

حیات خلوت کروکدیل سوم

وبلاگی که همیشه درمورد همه چی میشه توش نوشت اما جدیدا هدفدار

شما ثروتمندید؟؟؟؟؟؟؟؟

  

 

هوا بدجورى توفانى بود و آن پسر و دختر کوچولو حسابى مچاله شده بودند. هر دو لباس هاى کهنه و گشادى به تن داشتند و پشت در خانه مى لرزیدند. پسرک پرسید:«ببخشین خانم! شما کاغذ باطله دارین»
کاغذ باطله نداشتم و وضع مالى خودمان هم چنگى به دل نمى زد و نمى توانستم به آنها کمک کنم. مى خواستم یک جورى از سر خودم بازشان کنم که چشمم به پاهاى کوچک آنها افتاد که توى دمپایى هاى کهنه کوچکشان قرمز شده بود. گفتم: «بیایین تو یه فنجون شیرکاکائوى گرم براتون درست کنم.»
آنها را داخل آشپزخانه بردم و کنار بخارى نشاندم تا پاهایشان را گرم کنند. بعد یک فنجان شیرکاکائو و کمى نان برشته و مربا به آنها دادم و مشغول کار خودم شدم. زیر چشمى دیدم که دختر کوچولو فنجان خالى را در دستش گرفت و خیره به آن نگاه کرد. بعد پرسید: «ببخشین خانم! شما پولدارین »
نگاهى به روکش نخ نماى مبل هایمان انداختم و گفتم: «من اوه... نه!»
دختر کوچولو فنجان را با احتیاط روى نعلبکى آن گذاشت و گفت: «آخه رنگ فنجون و نعلبکى اش به هم مى خوره.»
آنها درحالى که بسته هاى کاغذى را جلوى صورتشان گرفته بودند تا باران به صورتشان شلاق نزند، رفتند. فنجان هاى سفالى آبى رنگ را برداشتم و براى اولین بار در عمرم به رنگ آنها دقت کردم. بعد سیب زمینى ها را داخل آبگوشت ریختم و هم زدم. سیب زمینى، آبگوشت، سقفى بالاى سرم، همسرم، یک شغل خوب و دائمى، همه اینها به هم مى آمدند. صندلى ها را از جلوى بخارى برداشتم و سرجایشان گذاشتم و اتاق نشیمن کوچک خانه مان را مرتب کردم. لکه هاى کوچک دمپایى را از کنار بخارى، پاک نکردم. مى خواهم همیشه آنها را همان جا نگه دارم که هیچ وقت یادم نرود چه آدم ثروتمندى هستم.

ماریون دولن

 

ظریفه

نظرات 9 + ارسال نظر
حسین یکشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 02:52 ب.ظ http://silentsong.blogsky.com

سلام...

خیلی قشنگ بود...

اگه بشه همیشه آدما چیزایی رو که دارن رو بشناسن!!! اونوقت همه خوشبختن...

وبلاگ خیلی خوبی دارین...

فعلا...

فرزاد دوشنبه 20 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 10:28 ق.ظ http://zadeyemehr.blogf.com

خیلی قشنگ بود. همیشه باید یه شوکی بهمون وارد بشه که یاد داشته هامونم بیفتیم. چقدر افسوس برای نداشته ها؟؟!!

ونوس سه‌شنبه 21 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 11:50 ب.ظ

واقعا بی نظیر بود!‌
....
...........................
.........................................

behnam جمعه 31 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 01:19 ب.ظ http://www.wollfe.blogfa.com

خسته نباشی دوست عزیز

سلام وبلاگت خیلی قشنگه

خوشهال میشم بهم سر بزنی البته اگه دوست داشتی

بر سنگ مزارم بنویسید آزرده دلی خفته در این خلوت خاموش

زاده غم بود و ز غمهای جهان گشته فراموش

محدثه یکشنبه 2 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 11:43 ب.ظ

سلام فوق لیسانسی آینده

خوبی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مرسی

حسین شنبه 15 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 11:35 ق.ظ http://noghteyeomid.blogfa.com

سلام......
درود بر شما...
بسیار عالی بود...
هنر،فکر کردن به چیزهایی است که هرکسی به آنها فکر نمی کند!
این idمنه.hamzaboon20
خوشحال می شم....
با آرزوی موفقیت...
...

سیاوش یکشنبه 16 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 04:39 ب.ظ

Salam Doost Azizi Bloge jalebi dary az didiane bloget kheiy khoshhal shodam
KHoshal Misham Be Manam Ye Sari Bezani
bia tabadol link www .sanaye.iranblog .com
در زمن اگر حاضر به تبادل لینک شدی به من اطلاع بده

id man asadesteghlal

احمد یکشنبه 16 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 09:10 ب.ظ http://ahmadak.blogfa.com

آتش با بنزین خاموش شد
تا حالا به این فکر کرده بودین که چطوری میشه با بنزین آتیش و خاموش کرد؟

شاید سوالم یه کم خنده دار باشه. یا شاید مث کارتونا یه علامت سوال بالا سرتون از تعجب به وجود اومده.
مابقی رو خودتون بخونید
[چشمک]

لیلای قاصدک شنبه 22 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 05:29 ب.ظ

سلام ...شماهستین؟آهان!حوصلهندارم این خطهای قرمز رو بخونم...چشمام درد می کنه...

نخوون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد