حیات خلوت کروکدیل سوم

وبلاگی که همیشه درمورد همه چی میشه توش نوشت اما جدیدا هدفدار

حیات خلوت کروکدیل سوم

وبلاگی که همیشه درمورد همه چی میشه توش نوشت اما جدیدا هدفدار

دوستی

حرف امروز

دوست کیست و شاید چیست؟! اصلا وجود دارد؟!

حکایت نوشتن این جملات درباره دوست، صحبت با یک دوست بود.

انتخاب دوست و مصاحب در هر شرایط، لازم و ضروری به نظر می رسد که بدون دوست زندگی مشکل و ناگوار می نماید. لکن در انتخاب دوست چه وظیفه ای داریم؟

برای هر یک از شما سه دوست و رفیق وجود دارد.

یکی آن دوستی که تو را از خواهشهایت بهره مند می سازد و خواسته های تو را جامه عمل و تحقق می پوشد و آن دوست دارایی تو است.

دوست دیگر آن است که با تو هم قدم و همراه است تا به هنگامی که در خانه قبر وارد شوی و پس از دفن از تو جدا می شود نه به تو چیزی می دهد و نه با تو مصاحبت می نماید و آن نزدیکان تو می باشند.

اما دوست سوم همراه انسان می ماند و آن رفیق، عمل ما است.

حضرت فرمودند که عمل می گوید: به خدا قسم، هر جا بروی من با تو می آیم و هرگز از تو جدا نمی شوم خواه عملت خوب و خیر باشد و خواه شر و ناپسند.

در دوستی با برادر دینی ات بر او سبقت بگیر!

امام صادق(ع) فرمودند:

هرگز دو برادر مومن یکدیگر را دیدار نمی نمایند، مگر اینکه آن کس که بیشتر برادر مومن خود را دوست بدارد. او افضل و برتر است.

بنابراین هر کس از برادران دینی اش در دوستی سبقت بگیرد او برتر و گرامی تر است.

چه کسی صلاحیت دوستی با شما را دارد؟

امام صادق (ع) فرمودند:

هر کدام از برادران دینی ات سه بار نسبت به تو غضبناک و خشمگین شد ولی سخن ناروایی نگفت می توانی دست دوستی بسویش دراز کنی و طرح رفاقت با او بریزی.

با دوست و دشمن به اعتدال رفتار کن!

حضرت علی (ع) در عمل با دوست و با کیفیت برخورد با او می فرماید:

با دوست مورد علاقه ات در حد اعتدال و به مقدار مصلحت اظهار دوستی کن که ممکن است روزی دشمنت شود و همچنین در بی مهری نسبت به کسی که دوستش نداری مدارا کن، زیرا ممکن است روزی دوست تو گردد.

عاجزترین مردم کیست؟

حضرت علی (ع) می فرماید:

ناتوان ترین مردم کسی است که نتواند برای خود دوستانی بدست آورد و از او ناتوان تر کسی است که دوستانش را از دست بدهد

نسبت به دوست مهربان و متواضع باش!

و در جایی دیگر می فرمایند:

نسبت به دوست تواضع کن، و برای او همانند پدر، نسبت به فرزند مهربان باش.

طلب کن دوست را همچنان مریضی که شفا طلب نماید و از رفیق دروغگو پرهیز کن زیرا دروغگو شایسته رفاقت نیست.

دوستان خود را گرامی بدارید!

امام باقر(ع) می فرماید:

دوستان خود را گرامی بدارید و آنان را بزرگ شمارید و بر خلاف هر گونه ادب و حرمت، متعرض یکدیگر نشوید

با همه این تفاسیر:

پیامبر اکرم(ص) فرمود: دوستی و علاقه شدید به هر چیزی چشم و گوش را کور و کر می نماید.

افراط در دوستی و عشق و علاقه شدید شما به هر چیز زیان آور است مگر دوست داشتن خدا و پیامبر و اهل بیت(ع) و هر چیزی را برای خدا دوست بدارید ولو شدید هم باشد

 

زهرا

نظرات 31 + ارسال نظر
محمد اچ شنبه 15 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 04:09 ب.ظ

دوست داشتن...
اما چگونه ؟؟چگونه دوست داشتنی؟؟..
...
خیلی لذت بردم

سلام.
امیدوارم با رعایت این لطایف و ظرلئف همیشه دوستای مناسبی انتخاب کنیم.
ممنون

دوست شنبه 15 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 06:39 ب.ظ

سلام
جالب بود
اما من معتقدم دوست داشتن اهل بیت هم زیادیش خطرناکه چون آدم رو متعصب میکنه و تعصب چشم عقل انسان رو کور!
در پناه حق

سلام دوست خوب
ولی من یجور دیگه فکر میکنم. به نظر من هر کسی که بیشتر عاشق و مخلص اهل بیت باشه بیشتر می بره. من مثل خیلی های دیگه به امام رضا ارادت دارم. یه روز که توی دنیا از خیلیا که انتظار دوستی داشتم سیلی خوردم این امام رضا بود که کمکم کرد و هنوزم مراقبمه. شاید امام اینجا غریب باشه اما شیعه هاش اینجا هرگز غریب نمیشن!!!
من چیزایی از این خانواده دیدم که دوستیشونو تو دنیا با هیچی عوض نمیکنم. دوستی اهل بیت دوستی با خداست هر کی مقرب تر باشه خیلی خیلی خوش به حالش میشه...
درضمن اون تعصبی که میگی دلیلش دوستی با اهل بیت نیست .
به دنبال ریشهء اصلیش بگرد!!!!!!!!!!!!!
ممنون از نظرت گلم.

رویا یکشنبه 16 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 12:24 ق.ظ

سلام زهرای گل من
چه آپ نازی
چقدر خوشگل و پر انرژی و البته پر از حرف برای گفتن
دوست
اسم قشنگیه که برای آدم مسئولیت میاره همراه با یه عالمه زیبایی
یه عالمه حرف برای گفتن
یه عالمه محبت
یه عالمه مناظر جدید که تاحالا نمی دیدی
یه عالمه.....

سعی کردم منظور متنت رو بگیرم
بی ربط به تلفن دیروز نبود...درست گرفتم؟!;-)

ممنونم که همیشه به یاد منی
داشنگاه خوشبگذره
خوب درس بخون
دوستت دارم عزیزم

سلام رویا جونم
خیلی ممنون به خوبی مال تو که نمیشه عزیزم.
درسته مسولیت دارهو زیبایی و ...
شیرینی و تلخی هر دو رو داره!البته شیرینیش رو هرگز از یاد نمیبری ولی تلخیش زود فراموش میشه.
راستش منظور خاصی نداشتم.تلفن دیروز هم به متن مربوط میشه اما موقعی که آپ کردم تو ذهن من نبود گلم.
خواهش میکنم منم ممنون که به یادمی عزیزم.
باشه سعی میکنم خوب درس بخونم ولی راستش از چهارشنبهء هفتهء پیش تا میام درس بخونم مغزم هنگ میکنه .انگار این روزه ها حسابی داره اثر میکنه...!!!
منم خیییییلییییی دوست دارم. بوس بوس بوس

محمد شیخانی یکشنبه 16 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 12:38 ق.ظ

سلام
خوبین
اومدم سر زدم که نگین بی معرفته و دوستای قدیمی را فراموش کرده
موفق و پیروز باشید

سلام
ممنون خوبیم
من که نمیگم چرا سر نزدین. ولی از اومدنتون خوشحال میشم.
شماهم شاد و پیروز باشید.
ممنون از لطفتون.

دختر آریایی یکشنبه 16 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 03:53 ب.ظ http://ariangirl.blogsky.com

سلام زهرا جون ....
خیلی آپت عالی بود...به درد من خورد...بعضی حرفا واقعا توی ذهنم موند....
با اجازت عکس رو هم کپی کردم...ببخشید...

فعلا........

سلام دوست گلم.
خوشحالم که به دردت خورد.
راستش دوست دارم که همیشه حرفایی بزنم که بدرد بخور باشه. ولیکن بیشترش حرف بزرگان دینی بود که من تکرار کردم برای ادای وظیفه.این عکس هم اصلا قابل شما رو نداره!!خواهش میکنم شرمنده نفرماییید.
خیلی ممنون از لطفت گلم
بازم دوست دارم نظراتو بشنوم.
شاد باشی

دانشناپذیر یکشنبه 16 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 04:25 ب.ظ http://mazarei.blogfa.com

در دلم بود که بی دوست نباشم هر گز ...
چه توان کرد که سعی من و دل باطل بود ...

دامن دوست به صد خون دل افتاد به کف / به فسوسی که کند خصم رها نتوان کرد

حالا بمونه یکشنبه 16 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 08:51 ب.ظ

یکی بهم گفت:
دوست یعنی داشتن اونی که ستایش کردنش تمومی نداره!!!

محمد یعنی کسی که ستوده است در میان اهل آسمانها و زمین.

بازم بمونه یکشنبه 16 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 08:56 ب.ظ

ای برونت پر سکوت و سینه ات آکنده از
فریاد
از چه اینسان لب فروبستی و اندر خویشتن
هستی

آی سکوتت می دراند گوش صد فریاد
از چه یکدم لب نمی جنبد ترا از لب؟
ای سکوتت را چه چیزی می کند روشن؟
تا بدان یکدم بیاویزم
.
.
.

آی سکوتت می دراند گوش صد فریاد!
از چه اینسان لب فروبستی و اندر خویشتن
هستی؟
این سکوتت را چه چیزی می کند روشن؟
تا بدان یکدم بیاویزد؟

ای برونت پر سکوت و سینه ات آکنده از فریاد
گرچه دردت هست
لحظه ای بگشا لبت را -
هرچه باداباد.

(منصور اوجی)

خیلی زیبا بود.
اما سکوت بعضی وقتا بهتره...
حضرت یعقوب در فراق یوسف به پسرانش که اونو به خاطر گریه های زیادش سرزنش میکردن فرمود: انما اشکوا بثی و حزنی الی الله انی اعلم من الله ما لا تعلمون.یعنی من شکایت و غم و اندوهم رو به سوی خدا میبرم بدرستیکه من از الله چیزی میدانم که شما نمیدانید!

متین یکشنبه 16 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 11:55 ب.ظ http://mmatin.blogfa.com

از خود خدا و ائمه بخوایم دوست خوب جلو راهمون قرار بدن

الهی آمین.لطفا برای من دعا کنید خدا مشکلمو حل کنه.یادتون نره ها منم برای شما حتما دعا میکنم.

ایرباس دوشنبه 17 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 12:51 ق.ظ http://airbus.persianblog.com

سلام ... در مبحث دوستی اصلا نمی تونم چیزی مفیدی بگم .. اما فقط چیزی که خودم بهش اتکا کردم و اعتقاد دارم رو می گم یکی اینکه .... تا آدم از خونه برون نیاد نمی تونه بگه آدم خوبی هستم پس فقط دوست خوب نباید داشته باشی از همه نه آدم دوست داشته باش ولی ... ببین چه اخلاق مثبت و پسندیده ای دارند که هم خودت وهم اطرافیانت و هم جامعه می پسنده ... و اون رو انتخاب کن ..... مثلا دوستی که نماز ترک نمیشه و همیشه هم سیگار می کشه ... نماز خوندنش خیلی خوب اما سیگارش .... خودت می دونی خوبه یا نه ....وو دست آخر پدرم بهم گفته همیشه با مردم بساز ....///با دوست و دشمن به اعتدال رفتار کن// اما بعضی وقتا ازت بدجوری کولی می گیرند ....//// مواظب باش ... شاد باشید همیشه ایرباسی که ...

سلام ایرباسی که...
درسته در دوستی ملاحظه و رعایت دیگران لازمه اما محبت کردن هم حد و اندازه داره . زیادیش برای هیچ کس خوب نیست .به هر کسی به اندازهء ظرف وجودیشباید محبت کرد. و گرنه تو محبت خفه میشه!
استادم یک روز به من گفت:دخترم ببین چی میگم! با آدمی دوست شو که دل بزرگی داشته باشه تا اگه خواسته خودت رو تو دلش جا کنی مجبور نشی خودت رو کوچیک کنی.

زهرا و لیلای قاصدک دوشنبه 17 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 12:28 ب.ظ

زهرا: سلام
لیلا: سلام
زهرا : والا رویا جون از خدا چه پنهون دیگه حس آپ کردن نیست .
لیلا: ولی من اپ کردم حتما بیا.
زهرا:لیلا موافقی با رویا یه قرار تو سایت بذاریم !
لیلا:اوهوم فکر خوبیه !
زهرا :آخه من یه ساله تو کف اینم که رویا واقعآ کدوم یکی از این بچه هاست که ما هر روز تو سایت می بینیمشو نمیشناسیمش !
لیلا : ببینم رویا تو موافقی ؟! من یه مانتو زرد می پوشم!!!!!!!!!
زهرا : منم مقنعه زرد !
لیلا : خوب پس منتظریم رویا خانوم اکی بده!
زهرا : خوب پس لیلا جون خودت قرار خواستگاری رو بذار !

سلام
حواستون باشه ها من یه کم غیرتیم از این حرفا نزنین که کم کم داره رگم میزنه بیرون!!!!

َََعلی سه‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 12:03 ق.ظ http://darbedaran

سلام
بدجوری زدین توی خاکی
از رفیق ما رویا خانم چه خبر
راستی شبای قدر ما رو از یاد نبرید

سلام
رویا خانوم خوبن ممنون.
چشم حتما براتون دعا میکنیم شما هم التماس دعا

Yek-Dust سه‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 01:00 ق.ظ

Hame chi dar vojude khodemune , , dar dusti ham hich ramzo razi nist raz khode maiiim , ........bastegi dare be negahe ma na be amal karde kasi ya chizi ke behesh negah mikonim, ......zaheran shoma dust dashtin be dust az 3 zaviye negah konin , shayad age bishtar deghato tavajoh mikardin bishtar mididin ,

سلام
بله هر انسان یک جهان پر رمز و رازه به نام انفس که از جهان بیرونی یعنی آفاق که ما در اون زندگی میکنیم بسیار پیچیده تره .
دوستی تشکیل شده از مجموعه ای از انسانها که تعداد اعضاش حداقل بزرگتر مساوی دو هست که میکنه به عبارت حداقل دو جهان اسرارآمیز .
پس این طورام نیست که در دوستی هیچ رمز و رازی نباشه و گرنه فلاسفه حکما دانشمندان و مهم تر از اونها مردان خدا اینقدر در موردش داد سخن نمی دادند.
دوستی در این نوشته به عامترین شکل ممکن بیان شده یعنی دوستی با انسانها دوستی عمل انسان با خودش و دوستی دارائیهاش با او .اگر شما مورد دیگه ای مد نظر دارید بفرمائید.
دوستی و عشق زیاد به معصومین به این دلیل اشکالی نداره و خوبه که آنها معصوم هستند و دوست داشتن معصومیت در انسان اثر شفا بخشی و تکامل داره! ولیکن دوستی مفرط غیر معصومین اشتباهه چون آدم رو از مسیر حق و راستی منحرف میکنه .

غزاله سه‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 11:55 ق.ظ http://gha1984.persianblog.com

با حرف Yek-Dust موافق نیستم چون با این توجیه آدم میتونه هر رفتاری رو انجام بده و بعد بگه:نگاه من به این قضیه این جوری بودو... دوست جون !تو بودی که خوب نگرفتی..یا از منظر من این کار صحیحه،مشکل از طرف مقابل منه که درست نمیگیره!این روزا هم که تا تقی به توقی میخوره عوض اینکه افراد رفتار خودشونو اصلاح کنن یا از طرف مقابلشون عذر خواهی کنن،میگن:برو بابا، بی جنبه !...فکر نمیکردم اینقد امل و قدیمی باشی!و رفتارهای غلطشونو تو زرورق اداهای روشنفکری می پیچن!به نظر من هر کاری باید مبنایی تعریف شده و درست داشته باشه تا آدما نسبت به هم دچار سوءتفاهم نشن و به اصطلاح جامعه هرکی هر کی نشه. عقل حکم میکنه در دوستی هم مثل همهءکارای دیگه این قاعده رو رعایت کنیم ...مگه آدم علم غیب داره که بدونه تو دل دیگری چی میگذره؟برای موفقیت در کارها باید از ابزار صحیح و قابل توجیه استفاده کرد.با این همه:درخت دوستی بنشان که کام ذل به بار آرد/نهال دشمنی برکن که رنج بیشمار آرد !...رویا جون زهرا جون و ظریفه جون خیلی دوستون دارم نماز روزه ها قبول..التماس دعا

سلام گلم مرسی که نظر گذاشتی عزیزم بازم بیا منتظریم.بوس بوس بوس

قطره سه‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 02:19 ب.ظ http://ghatreghatre61.persianblog.com

سلاااااام. دلم برای هر سه تون تنگ شده بود. به من هم سر بزنین. رویا از تو بعید بود این همه بی معرفتی که!!! عزیزمی.

سللااااااااام. ما هم دلمون برای شما تنگ شده بود دل به دل راه داره!چشم حتما.به رویا ی ما نگو بی معرفتا من ناراحت میشم باشه؟؟؟...
مرسی گلم

[ بدون نام ] چهارشنبه 19 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 12:50 ق.ظ

Bad az dorud , ...javabe Yek-Dust be be javabe shoma , Ghazaleh ...be ghole Sohrabe-Sepehri ke mige chashm-ha-ra bayad shost jure digar bayad did, chatr-ha-ra bayad bast zire baran bayad raft , dust ra zire baran bayad did .......va be ghole shaeri ke mige chashmo del baz kon jan bini anche na didanist an bini .......shere avvali baraye in bud ke begam , be nazare man adam bayad chashme chashmehaye delesho baz kon ta hamaro ba ye chesh nabine , yani dochare badbini nashe !. shere dovom baraye in bud ke begam age kami bishtar deghat konim mitunim bishtar beshnasim , ....mohem niyate , sirate , na surat mohem dele na seno jensiat ,.......mishe ba deghat be in chiza pey bord kholase begam dust ra zire baran bayad did....

غزاله چهارشنبه 19 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 07:51 ق.ظ http://gha1984.persianblog.com

سلام جناب یک دوست!
منم مثه شما همیشه از خوندن شعرای سهراب و دنیای سپید و ماورایی شعراش لذت بردم به اعتقاد من هم نیت مهمه,سیرت مهمه نه صورت.زمانی هم مثه شما فکر میکردم توان اینو دارم که با دقت آدمها رو بفهمم اما در عمل دیدم وافعیت این طور نیست که من فکر میکنم و آدما گاهی خیلی یچیده تر و غیر قابل پیش بینی تر از اون چیزی رفتار میکنن که آدم انتظارشو داره!
شاید در مواردی حرف شما درست باشه و آدم دقیق بتونه درون آدمها و نیتشون رو بفهمه اما این, راهکار مطمئنی نیست و تجربه به من یاد داده به آدمایی که از من میخوان با دلم بهشون اعتماد کنم شک کنم.
رعایت اصول و پایبندی به اخلاق و ثبات در حرف و عمل از مواردیه که هم ارزش دوست رو بالا میبره هم دوستی رو بادوام میکنه.
اصلاًچرا آدم وضوی شک دار بگیره ؟؟اگه کسی در دوستی صادق باشه نباید بخواد صداقتش رو حدس بزنن.اگه ما برای احساس و افکار دوستمون ارزش قائلیم باید به اون فرصت بدیم به صداقت ما ایمان بیاره واین اتفاق نمیافته مگه اینکه آدم امتحان خودشو پس بده!
به قول حافظ:خوش بود گر محک تجربه آید به میان/تا سیه روی شود هر که در او غش باشد

رویا چهارشنبه 19 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 09:11 ب.ظ

یه لطفی کنید این لینک پایین رو دانلود کنید

جداْ می ارزه برای یه بار شنیدن ( سخنرانی شب قدر آقای پناهیان...از دستش ندین)


http://www.ya-mahdi.info/index.php?option=com_docman&task=doc_download&gid=339&Itemid=150


(اگه لینکش باز نشد برید لطفاْ‌سایت ya-mahdi.info قسمت سخنرانی٬‌حاج آقا پناهیانُ‌شب قدر!)



التماس دعا دوستان گلم

Yek-Dust پنج‌شنبه 20 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 01:11 ق.ظ

2-rude dobe be shoma ,Ghazale...In bar be ghole Kant ke mige bavare daruni , va ham chenin zaheri-e hich shakhsi shabihe shakhse digeii nist , .....pas bana bar in na shoma mitunin be jaye man fekr konin na man be jaye shoma , ...na man be jaye shoma mitunam basham na shoma be jaye man , ...dar vaghe har kasi jaye khodesho dare !......pichide budane adamha ham bastegi dare be in ke ba che eynaki bekhaym negaheshun konim , .........masalan age az poshte eynake Fereydune-Moshiri negah konim , in shekli mibinin !? ke mige , gofteand har ke az ma nist ba ma doshmanan , .......in gofteye ahriman ast ....ahle del ahle mana ....hatta ba doshmanan ham dustan ........hameye adamha faghat dar yek noghte baham moshtarakan , va bekhatere hamun noghte baham dust mishan ya hamsafar mishan , hatta ashegh mishan ,...........pas bana bar in age bazi vaghta amal karde kameli nadaran taajob nakonim .....ziad por harfi kardam ....,omidvaram ke Zarife, Roya va Zahra , az amal karde man del khor nashode bashan , be har hal har kasi mitune nazaresho bege , ......behruzo piruz bashin

شما هر طور که دوست دارین دنیا رو ببینین این به خودتون مربوطه!ولی بین واقعیت و خیال تفاوت از زمین تا آسمونه...زندگی .. پیوندها و ارتباطات بین آدمها بایدبر مبنایی واقعی و عاقلانه شکل بگیره نه بر اساس توهمات و خیالپردازیها... مثلاْ وقتی یه نفر بهمون زور میگه و حقمونو ضایع میکنه در منطق شماوظیفهءما اینه که بهش لبخند بزنیم و بگیم :آخی! تو چقد نازی!چه مهربونی!چقد چشات قشنگه!چه ضرب شستی داری!محکمتر بزن!...با من دوست میشی...آقا گرگه؟؟فکر میکنین عاقبت این برخورد ذلیلانه چیه؟فراموش نکنید:ترحم بر پلنگ تیز دندان/ستمکاری بود بر گوسفندان
شما هم نظر خودتونو داشته باشین ولی به زودی برای خودتون روشن میشه که نظرتون شمارو به موفقیت میرسونه یا نه؟
پیروز باشید!

بدسکتور پنج‌شنبه 20 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 01:38 ب.ظ http://badsector.blogsky.com

سلام دوستای گرامی.
یه سوال داشتم:
چرا کرگدن؟
اونم چندتا دختر؟
اگه پسر بودید یه چیزی...

سلام دوست خوب
اولا کرگدن نه و کروکدیل
بعدش هم چشمها را باید شست ...
تازه این اسمو من انتخاب کردم رویا و ظریفه هم قبول کردن
منم چون یه عکس بامزه از یه کروکدیل بانمک که داشت کتاب میخوند دیدم خوشم اومد و انتخابش کردم
ببینم مگه پسرا شبیه کرگدنن؟؟؟؟ها ها ها...
ببخشید شوخی کردم.

برگ خزان دیده پنج‌شنبه 20 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 03:16 ب.ظ

سلام خانم گل خوبی
یه موقع نگی بی معرفتم ها ... چند روز پیش یه کامنت بلندبالا نوشتم اما وقت ی خواستم بفرستم ارور داد بعدش هم اینترنت قطعش شد ... انقده حرصم گرفت .....
اومدم بگم طاعاتت قبول
واسم دعا کن
موفق هم باشی

برگ خزان دیده پنج‌شنبه 20 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 03:16 ب.ظ

سلام خانم گل خوبی
یه موقع نگی بی معرفتم ها ... چند روز پیش یه کامنت بلندبالا نوشتم اما وقت ی خواستم بفرستم ارور داد بعدش هم اینترنت قطعش شد ... انقده حرصم گرفت .....
اومدم بگم طاعاتت قبول
واسم دعا کن
موفق هم باشی

سلام عزیزم
شما چه طوری؟
هر کی میاد اینجا نظر میذاره خیلی لطف داره به ما و با معرفت هم حتما هست مخصوصا شما دوست عزیز.دستتون درد نکنه.حیف شد کاش میشد بخونمش مرسی گلم.
حتما برات دعا میکنم تو هم ما رو فراموش نکن.
شما هم همیشه شاد باشه و بهاری امیدوارم که خزون هم نبینی عزیزم

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 20 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 08:27 ب.ظ http://afra-sayeh.persianblog.com

سلام.
یه سر به این وبلاگ بزنید. خوشحال میشم...

سلام علیکم
به روی چشم.

سید جواد جمعه 21 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 04:50 ق.ظ http://www.javad14.blogfa.com

سلام.قبل از هر چیز سالروز شهادت شهید محراب حضرت امام علی علیه السلام رو به همه تسلیت عرض میکنم.
واقعا متن خوب و مفیدی بود.ای کاش همه ملاک و معیارهایی که ائمه گفتن رو برای دوستی هاشون قرار بدن.
موفق باشید و التماس دعا

سلام علیکم
من هم تسلیت عرض میکنم. ان شا الله که عزا دار واقعی اهل بیت باشیم و به همین زودی پیروزیشونو جشن بگیریم.
خیلی ممنون از توجه تون.
پیروز باشید محتاجیم بدعا

محمد شیخانی جمعه 21 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 03:48 ب.ظ

سلام

دیدم خیلی وقته به من سر نزدید گفتم من بیام و یه سر به شما بزنم .

راستی دوستان عزیزم این شب ها منو هم از دعای خیرتون محروم نکنید چون اینجا توی این دنیای بی در و پیکر و مجازی نت یه نفر هست که به دعای خیر شما اونم تو این شبهای عزیز احتیاج داره .
پایدار و سرفراز باشید . یا علی مدد

سلام علیکم
لطفا آدرستونو بذارین تا من بتونم بهتون سر بزنم.آخه من چون خیلی وقت بودکه نمینوشتم آدرس خیلی از دوستانو ندارم.من برای همه دعا کردم و از این به بعد هم حتما مخصوص براتون دعا میکنم.من هم همینطور. ان شالله که تمام دعاهای خوب مستجاب میشه. خدا بزرگه
ممنون

زهرا جمعه 21 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 04:34 ب.ظ

دوستان راستی
رویا الان تو اعتکافه و برای همتون حسابی دعا میکنه
من دیشب دیدمش جای همه تون خالی بود.

محمدرضا جمعه 21 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 10:11 ب.ظ http://mamadrezaa.blogfa.com/

سلام.نمی۲نم چی بگم.
و لی اصلا وللش.خیلی قشنگ بود.یاعلی

سلام.
مرسی...
یاعلی

محمدرضا جمعه 21 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 10:14 ب.ظ http://mamadrezaa.blogfa.com/

شهادت رو هم تسلست میگم.التماس دعا.یاعلی

من هم همین طور.
محتاجیم به دعا
یاعلی

محمدرضا جمعه 21 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 10:15 ب.ظ

تسلیت میگم.

قرار وبلاگی شنبه 22 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 01:43 ب.ظ http://meetup.blogfa.com

من که دوستی ندارم چه کنم؟!‌

سلام
بهتون نمیاد دوستی نداشته باشین
اما اگه ندارین دنبالش بگردین عاقبت جوینده یابنده بود

دختر آریایی چهارشنبه 26 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 02:04 ب.ظ http://ariangirl.blogsky.com

سلام به .... کدومتون رو بگم (زهرا ... رویا یا ظریفه )؟
سلام یه شما عزیزان ... خوبه (خنده)
دلم برای وبلاگ تنگ شده بود...
رویا جونم نیومدی بهم سر بزنی به بودنت عادت کردم ...
راستش من درسام خیلی زیاد شده ...
شهرام میدونه .... اون میدونه من چقدر درسام زیاد شدن ...
وگرنه خیلی بیشتر میومدم پیبشتون...
از دستم ناراحت نشی هااا بگی نمیاد ....اینارو گفتم که بدونی دلیلش چیه ... اما هر موقع که اومدم اومدم پیشت...پیش همه دوستام رفتم ....
دلم تنگ میشه اما خب نمیتونم ... خیلی درس دارم .... واقعا سخته ....
منتظرتم رویا جون ... بیا پیشم سری بزن ...
زهرا جون . ظریفه جون شما هم منزل خودتونه ... در منزل من به روی همه بازه ...
مهمون حبیب خداست

فعلا.....

سلام خانومی
ممنون از محبتتون.(لبخند)
دل به دل را داره
رویا هم میاد فعلا یه کم سرش شلوغه
حسابی درس بخون
از من میشنوی وقتت رو زیاد با اینترنت تلف نکن درست خیلی مهم تره.
اگه آدرس بذاری منم میتونم بیام عزیزم
خوش باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد