حیات خلوت کروکدیل سوم

وبلاگی که همیشه درمورد همه چی میشه توش نوشت اما جدیدا هدفدار

حیات خلوت کروکدیل سوم

وبلاگی که همیشه درمورد همه چی میشه توش نوشت اما جدیدا هدفدار

دو خط موازی

سلام به همه ی دوستای خوبم. امیدوارم زندگی را با آرامش و قدم به قدم سپری کنید. تازه هرگز انرژی خونتون کم نشه
 متنی که برای آپ این دفعه در نظر گرفتم در اصل قرار بود ظریفه جونم بنویسه! اما چون امروز حسابی دلم برای حال و هوای وبلاگ تنگ شده بود گفتم با اجازه ی ظریفه من اینو بنویسم.
 
می خواهم اینو تقدیم بکنم به تمام اونایی که
 فکر میکنن عشق دو خط موازیه
 و 
 دو خط موازی هرگز به هم نمی رسن!!
 
 
 

دو خط موازی زائیده شدند . پسرکی در کلاس درس آنها را روی کاغذ کشید.

آن وقت دو خط موازی چشمشان به هم افتاد .
و در همان یک نگاه قلبشان تپید .
و مهر یکدیگر را در سینه جای دادند .

خط اولی گفت :
ما میتوانیم زندگی خوبی داشته باشیم .
و خط دومی از هیجان لرزید .
خط اولی گفت و خانه ای داشته باشیم در یک صفحه دنج کاغذ .
من روزها کار میکنم.میتوانم بروم خط کنار یک جاده دور افتاده و متروک شوم ، یا خط کنار یک نردبام .

خط دومی گفت : من هم میتوانم خط کنار یک گلدان چهار گوش گل سرخ شوم ، یا خط کنار یک نیمکت خالی در یک پارک کوچک و خلوت .

خط اولی گفت : چه شغل شاعرانه ای و حتما زندگی خوشی خواهیم داشت .
در همین لحظه معلم فریاد زد : دو خط موازی هیچ وقت به هم نمی رسند .
و بچه ها تکرار کردند : دو خط موازی هیچ وقت به هم نمی رسند .

دو خط موازی لرزیدند . به هم دیگر نگاه کردند . و خط دومی پقی زد زیر گریه . خط اولی گفت نه این امکان ندارد حتما یک راهی پیدا میشود . خط دومی گفت شنیدی که چه گفتند . هیچ راهی وجود ندارد ما هیچ وقت به هم نمی رسیم و دوباره زد زیر گریه .
خط اولی گفت : نباید ناامید شد . ما از صفحه خارج میشویم و دنیا را زیر پا میگذاریم . بالاخره کسی پیدا میشود که مشکل ما را حل کند .
خط دومی آرام گرفت و آن دو اندوهناک از صفحه کاغذ بیرون خزیدند از زیر کلاس درس گذشتند و وارد حیاط شدند و از آن لحظه به بعد سفرهای دو خط موازی شروع شد .

آنها از دشتها گذشتند ...
از صحراهای سوزان ...
از کوهای بلند ...
از دره های عمیق ...
از دریاها ...
از شهرهای شلوغ ...
سالها گذشت وآنها دانشمندان زیادی را ملاقات کردند .

ریاضی دان به آنها گفت : این محال است .هیچ فرمول ریاضی شما را به هم نخواهد رساند . شما همه چیز را خراب میکنید .

فیزیکدان گفت : بگذارید از همین الان ناامیدتان کنم .اگر می شد قوانین طبیعت را نادیده گرفت ، دیگر دانشی بنام فیزیک وجود نداشت .

پزشک گفت : از من کاری ساخته نیست ، دردتان بی درمان است .

شیمی دان گفت : شما دو عنصر غیر قابل ترکیب هستید . اگر قرار باشد با یکدیگر ترکیب شوید ، همه مواد خواص خود را از دست خواهند داد .

ستاره شناس گفت : شما خودخواه ترین موجودات روی زمین هستید رسیدن شما به هم مساویست با نابودی جهان . دنیا کن فیکون می شود سیارات از مدار خارج میشوند کرات با هم تصادم می کنند نظام دنیا از هم می پاشد . چون شما یک قانون بزرگ را نقض کرده اید .

فیلسوف گفت : متاسفم ... جمع نقیضین محال است .

دو خط موازی او را هم ترک کردند و باز هم به سفرهایشان ادامه دادند .
اما حالا یک چیز داشت در وجودشان شکل می گرفت .
« آنها کم کم میل رسیدن به هم را از دست می دادند »
خط اولی گفت : این بی معنیست .
خط دومی گفت : چی بی معنیست ؟
خط اولی گفت : این که به هم برسیم .
خط دومی گفت : من هم همینطور فکر میکنم و آنها به راهشان ادامه دادند .

یک روز به یک دشت رسیدند . یک نقاش میان سبزه ها ایستاده بود و بر بومش نقاشی میکرد .
خط اولی گفت : بیا وارد آن بوم نقاشی شویم و از این آوارگی نجات پیدا کنیم .
خط دومی گفت : شاید ما هیچوقت نباید از آن صفحه کاغذ بیرون می آمدیم .
خط اولی گفت : در آن بوم نقاشی حتما آرامش خواهیم یافت .
و آن دو وارد دشت شدند و روی دست نقاش رفتند و بعد روی قلمش .

نقاش فکری کرد و قلمش را حرکت داد
و آنها دو ریل قطار شدند که از دشتی می گذشت و آنجا که خورشید سرخ آرام آرام پایین می رفت سر دو خط موازی عاشقانه به هم می رسید

 
 
 
اگه دست خودم بود حتما یه جور دیگه تمومش میکنه!!! نمی ذاشتم توی یه بوم نقاشی بهم برسن مگه دنیای واقعی برای رسیدن کوچیکه؟!؟!؟!...من حتما یه جای بهتر رو انتخاب می کردم یه جا توی واقعیت...یه جا زیر این آسمون آبی روی زمین سبز خدا دور از هرچی دروغ و دوروییه تو قلب دو تا آدم دلبسته و عاشق!!
 
شاد باشین شاد شاد و همیشه زندگی بهتون بخنده....اگه هم اخم کرد شما سعی کنید کم نیارین!
 
رویا
نظرات 23 + ارسال نظر
خودمم سه‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 04:09 ب.ظ

سلام
برای رسوندن دو خط موازی به هم ریاضیات عاشقانه لازمه. چند تا از قوانین این ریاضی رو برات می نویسم:
۱+۱=۱ (دو تا عاشق که به هم میرسن یکی میشن)
۱:۲= بینهایت (وقتی دو تا عاشق شادیهاشون و با هم قسمت کنند سهم هر کدوم بینهایته)
۱:۲=۰.۰۰۰۰ (وقتی غمهاشون با هم تقسیم کنند صفر میشه)
توی این محیط دو خط موازی هم میتونن همدیگر رو قطع کنند. تازه اونوقت میشن یه خط و هیچ قانونی رو هم نقض نکردند.

موفق باشی
منتظر مطالب قشنگ بعدیت هستم

قلندر عاشق سه‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 06:56 ب.ظ http://www.ghalandar.myblog.ir

منم دوم . این متن واقعا زیبا بود اما من جای دیگه اونو خونده بودم دقیقا ساله ۸۳ بود تو وب لیلا ... ولی جدا خیلی زیباست ... مرسی از خبرت بای ...

ظریفه سه‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 07:10 ب.ظ http://www.corocodile.blogsky.com

همه چیز تو این دنیا می تونه اتفاق بیفته.

۱۱:۱۴ سه‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 07:26 ب.ظ http://11-14.blogsky.com

خطای دیده

amir engineer سه‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 08:09 ب.ظ http://amirengineer.persianblog.com

من نمیدونم چرا باید اصلا بهم برسن ؟
میتونن همینطور موازی باشن و در یک راستا حرکت رو به جلو داشته باشن . میتونن با همدیگه خیلی چیزا رو بسازن و میتونن از کنار هم بودن لذت ببرن و عاشق باشن .

من اومدم :)
شاد باشین

علی آقام سه‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 08:11 ب.ظ http://gavareh.parsiblog.com

سلامممممممممممممممممممم
خوبی رویا جووووووووووووووووووووون(شکلک خجالت)
چه خبر خانووووووووووووووووووووووووووووم(شکل چشمک)
هنوز که نخوندم بذار بخونم بر می گردم
یا حق

محمدومرضیه سه‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 08:17 ب.ظ http://msky22.blogsky.com

محمدومرضیه سه‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 08:23 ب.ظ http://msky22.blogsky.com

نمیدونم چرا اون کامنتم خالی اومد؟؟!!!
از اول مینویسم.....
سلاااااااااام به دوستای گلمون.......
رویا جان منم با خودت موافقم...توی این دنیای به این بزرگی هم میشه بهم رسید....ولی خیلی متن قشنگی بود...عشق انقدر قدرتش زیاده که باهاش دنیا کنف یکون میشه...
راستی رویا جونم...عزیزم ممنونم از تبریکت خانمی و از حضورت.....
در مورد لینکها هم بگم که همشون عاشقانه نیست عزیزم...اسم وبلاگ شما هم از قصد اونطوری گذاشتم...من همیشه تضاد رو دوست دارم چون اگه قرار باشه همش یکی باشه اصلا قشنگ نیست ولی اسم وبلاگ شما اون وسط به نظر من کلی هیجانیه....
فدای شما.
بوس بــــــــــــــــــــــوس.....

یکی مثله همه! سه‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 09:13 ب.ظ

کاش همه چیز همین طور بود که تو می گفتی و می خواستی

من! سه‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 09:49 ب.ظ

چی بگم!!!

جواد سه‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 11:37 ب.ظ http://www.samedoostan.persianblog.com

باز هم زیبا...ضمنا مهندس شرمنده که تا حالا لینکت نکرده بودم.الان کردم.سبز باشی!!!!!!!!!

محمد شیخانی چهارشنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 08:40 ق.ظ http://learnpc.blogfa.com

سلام رویا جان
خوشحال شدم که توانستم دوباره مطالب شما را بخوانم .
امیدوارم که همه دوستان زندگی آرام و شادی را داشته باشند و هر روز به موفقیت های بیشتری دست پیدا کنند .
اگر اینترنت ارزان تر پیدا کردم حتما تو وب خواهم گذاشت.
من منتظر خواندن مطالب های بعدی شما و حضور شما عزیزان در وب آموزش کامپیوتر هستم .
با آرزوی موفقیت و پیروزی در تمامی مراحل زندگی .
دوستدار شما : مهندس محمد شیخانی

علی آقام چهارشنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 09:34 ق.ظ http://gavareh.parsiblog.com

سلام دوباره به رویا جوووووون خانم

به نظر من که خیلی هم مهمه اینجور عشقها و دوست داشتنها همون بهتر که تو قاب بمونه تا اینکه بیاد به این دنیای ما و هزار جور ناملایمات ببینه. و اونوقت هر دو شون بشن دلسوخته.من که فکر میکنم جای این جور عشقهای پاک تو همون قصه هاس.بععععععلههههههه

راستی تو نمی دونی چرا بین نظر اول و دوم من اینقدر فاصله افتاد.همین قدر بدون که از نظر اول تا همین الان حدود 15 ساعت میگذره و من حدود 9 ساعتش رو خواب بودم

الانم چشام پفیه که دارم برات می نویسم

یا حق

علی آقام چهارشنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 09:35 ق.ظ http://gavareh.parsiblog.com

در بهار سبز عاشق شدم

تا برگ ریز پاییز

ولی اکنون که برگها می پژمرند

چگونه می توان هنوز عاشق ماند

قلب آدمی کوچک است

کوچکتر از آن که عشق و سرما و گرسنگی

با هم در آن

جا بگیرند

یک رهگذر چهارشنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 10:05 ق.ظ http://yekrahgozar.parsiblog.com/

متاسفم ولی باید بگم که نظر من هم همینه! دو عاشق وقتی همچنان عاشق هم خواهند موند که در بوم نقاشی بهم برسن!

قطره چهارشنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 01:38 ب.ظ http://ghatreghatre61.persianblog.com

رویا جونم من هم معتقدم میشه تو همین دنیا به هم برسیم ولی نه همیشه! بعضی وقتها؛ بعضی کسها؛ یه امتحانن از طرف خدا!

پسر بچه ... چهارشنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 02:33 ب.ظ http://pesarbacheh.persianblog.com

سلام دوست عزیز.......مرسی که پیشم اومدی.....مدتی به دلیل مشکلی نبودم.......با یه شعر منتظرتم.

ایرباس پنج‌شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 06:23 ب.ظ http://airbus.persianblog.com

سلام ... ببخشید که دیر امدم ... به قول یکی از نوشته های ایرباس ..... // عشق عجب دستگاه جوش قوی است //// ..... .... همه چیز رو به هم جوش میده .... شاد باشید ایرباسی که ......

علی جمعه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 01:49 ق.ظ http://darbedaran

سلام
اول معذرت که دیر اومدم
بعدم مطلب قشنگی نوشتی واقعا خسته نباشی
من آپم و خوشحال میشم که سر بزنی
به امید موفقیت

محمد فائز شنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 06:28 ق.ظ http://www.ghayat.persianblog.com

سلام . ببخشید که کمی دیر اومدم . در دنیای ما آدمها که گرفتار قوانین سخت و خشن خودمون هستیم هیچ دوخط موازی به هم نمی رسن اما در کوی عشق و در جایی که قوانینش با قوانین ما فرق می کنه در عالم ضد ماده دو خط موازی در بینهایت به هم می رسن در بینهایت عشق و در پایان دنیا . موفق باشید یاحق

مهندس محمد شیخانی شنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 11:30 ق.ظ

سلام دوست عزیز
من آپ کردم خوشحال میشوم به من هم سر بزنید

یکی مثله همه! شنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 06:46 ب.ظ

میدونی چیه رویا......آدما از آدما زودسیر میشن...آدما از عشق هم دلگیر میشن

کیوان یکشنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 06:00 ب.ظ http://www.mesbah82.mihanblog.com

متن زیبایی بود
و نظرت جالب تر و زیبا تر
معلم پای تخته داد می زد
صورتش از درد گلگون بود
و دستانش به زیر پوششی از چرم پنهان بود
ولی آن ته کلاسی ها لواشک بین هم تقسیم می کردند
آن یکی در گوشه ای دیگر جوانان را ورق می زد
معلم تساوی های جبری را رقم می زد
که ناگه از میان جمع شاگردان یکی برخواست
آری همیشه یک نفر باید بپاخیزد
نظرها جملگی سوی او افتاد و او گفت
که این تساوی ها اشتباهی فاحش و محض است
اگر یک فرد انسان وار واحد یک بود
آیا ۱ باز با ۱ برار بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
.................................................
البته اگه اشتباهی - چیزی داشتم ببخشید
چون از حفظ و با سرعت نوشتم
کیوان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد