حیات خلوت کروکدیل سوم

وبلاگی که همیشه درمورد همه چی میشه توش نوشت اما جدیدا هدفدار

حیات خلوت کروکدیل سوم

وبلاگی که همیشه درمورد همه چی میشه توش نوشت اما جدیدا هدفدار

                             به نامش و به یاریش
دوستان عزیزم
سلام از اینکه ۲ هفته مطلب ننوشتم شرمنده.می خواستم ببینم این ظریفه خانم گل از رو میره یا نه اما خودم اینقدر اومدم دیدم همون مطلبه از رو رفتم(این دفعه که تو کوه قالش گذاشتیم متوجه می شه که باید مطلب بنویسه) تصمیم گرفتم در مورد خوشبختی بنویسم همون که مثل یه حلقه ی گمشده توی قرن بیست و یکه.به قوله زیمرماندنیا با انسان معامله ی متقابل داره اگر ما بخندیم اون هم به روی ما می خنده اگه چین به ابرو بندازیم اون هم متقابلا به ما اخم میکنه.اگه مهربون و صمیمی باشیم در اطراف خودمون مردمی رو می بینیم که همه ما رو دوست دارن و حرفهای دلشون رو به ما میگن .چرا ما هرچقدر که پیش  میریم  یابه اصطلاح خودمون متجددتر میشیم بیشتر تو افراط و تفریط غرق میشیم پیش خودمون هم فکر می کنیم همین کلمه ی فضیلت اخلاقی که از قرنها پیش استفاده میشده الان دیگه لزومی نداره استفاده کنیم ما جوونهای قرن بیست و یک خودمون آخر فضیلتیم تازه اموزش هم میدیم با متد قرن بیست و یکی اما ارسطو که قرنها پیش زندگی میکرد در مورد همین کلمه میگه فضیلت اخلاقی یعنی حد وسط هر چیزی  یعنی اعتدال بین افراط و تفریط؛هرگونه افراط و تفریطی در هر کاری خلاف عقله.حالا ما مثلا جوان قرن بیست و یک با این همه فهم و کمالات  همین که فرق بین سینوس و کوسینوس(می خواستم بگم بد و خوب دیدم اگه می فهمیدیم که.....) رو می فهمیم عاشق میشیم جالب اینه که فکر میکنیم داریم به اون عشق متعالی میرسیم خبر نداریم این به اصطلاح عشق متعالی همون کور شدن عقله همون افراط و تفریطیه  که قرنها پیش ارسطو به ما گفت مراقب باشیم؛ افراط و تفریط خلاف   عقله.
شرمنده اگه بعد از خوندن این مطالب احساس کردید اینا توهینه به تو به عنوان جوان قرن  بیست و یکی
امیدوارم همیشه مثله ستاره باشی که افق روح دیگران رو روشن کنی.
رویا
سلام ای رویای نامرد حالا دیگه منو قال می ذارین
 اینم ویرایش من.راستی رویا من از ارسطو متنفرمدلیلشو بعدا می گم.
ظریفه(اسممو گنده نوشتم ملت بدونن منم یه نقشی توی وبلاگ دارم)

نظرات 5 + ارسال نظر
انریکو دوشنبه 2 شهریور‌ماه سال 1383 ساعت 10:02 ب.ظ

سلام. آخ جوون بلاخره من اولین کسی هستم که کامنت میزاره.
ولی به نظرم این یکی از نوشته های خوبت بود.چون نظر خودتو نوشتی. ولی قبلا حرفای دیگران مینوشتی.امیدوارم ازین به بعد نوشته هات همین جوری باشه.در مورد نوشتتم نظر خاصی ندارم بعضی قسمتاشو قبول دارم ولی بعضیاشو نه.به امید دیدار bye

طه سه‌شنبه 3 شهریور‌ماه سال 1383 ساعت 03:36 ق.ظ

سلام به هر دوی شما عزیزان.هر چیزی که جوانب اون رعایت بشه همیشه یک چیز کامل می مونه.فضیلت داشتن و رعایت اعتدال هم یکی از اون چیزاست ولی به تنهایی کافی نیست.عقل و عشق اگر با واقعیت و درک درست همراه باشه میتونه در کنار بقیه چیزها حتی فضیلت درونی و باور درست اخلاقی نه تنها کامل کننده باشه بلکه مفره و شادی بخش هم باشه.و همه در صورت رعایت اعتدال و جلوگیری از تفریط.ولی با این همه گر عاشقان بدانند پایانه روزگاران دیگرکسی نبندد دل بر عزیز خوبان.تا بعد

جام ـ جم چهارشنبه 4 شهریور‌ماه سال 1383 ساعت 06:00 ب.ظ

سلام : راستی راستی که دیگه کم اوردم اخه من در مقابل مفاهیمی با این عمق و گستردگی چی دارم که بگم فقط باید بخوانم و بیاموزم و بگم (ای ول) شاید این تمجید از نظر جوانان اغراق امیز باشه ولی من واقعا از وبلالهات بهره میبرم بازم بنویس

نوید سه‌شنبه 10 شهریور‌ماه سال 1383 ساعت 04:41 ب.ظ http://navidbala.persianblog.com

سلام
خیلی زیبا بود.
ممنون از کامنتت. بازم بیا

مهسا سه‌شنبه 24 شهریور‌ماه سال 1383 ساعت 09:07 ق.ظ

سلام
خوبه
اما کاشکی علمی تر بود.
با تشکر از وبلاگتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد